Nu skriver jag något om hösten igen

Det märks att hösten närmar sig. Jag börjar liksom vilja börja träna igen. Hösten är bra för träning. Inte enligt några planer den här gången. Men min rygg börjar paja (vilket kanske har att göra med att jag får bära trilskande fyraåring lite oftare än som är önskvärt). Jag ska iväg och simma, kanske redan imorgon. Varför vänta?

Sen får det väl bli yoga och promenader. Gymkortet är sen länge uppsagt. Så blir det när man inte haft någon riktig inkomst det senaste halvåret. Speciellt när man ändå inte tränar mer än fyra månader per år (på hösten).

Dessutom måste jag nog köpa lite långbyxor. Det börjar väl bli lite för kallt för leggings och jeggins och treggins och vad de heter. Och de byxor jag hade i våras har konstigt nog krympt i garderoben. Måste vara värmen och luftfuktigheten.

Ända från England kom i dagarna en kofta och en ny väska. Så lite nytt har jag fått.

Men än är inte sommaren slut. Så imorgon vankas skumpa och Sofia-prat. Och – om jag känner Sofia och mig rätt – några bitar choklad också.

One thought on “Nu skriver jag något om hösten igen

  1. Jenny skriver:

    Låter mysigt! O mysigt med nya kläder, gillar shopping till hösten. Ja det mesta utom mörkret egentligen. 🙂

Kommentera

