Fredag i Svantes trädgård

Igår satt jag i ljuslyktornas sken i Milles statys skugga och snackade skit jättelänge. Först med de gamla heltidarna (dvs de som var när jag var) och drack rosé och åt oxfilé. Sen blev de trötta och ville sova så då såg jag några andra som jag kände och satte mig med dem istället. Hade en stickad tröja i väskan utifallatt. Det utifallattade aldrig. Missade bussen hem så jag gick. Var hemma halvtvå.

Ikväll ska jag till en annan vän och dricka champagne.

Jag gillar sommaren. Det är varmt och man får äta glass.

Kommentera

