En bild säger mer

Om man scrollar cirka femtusen centimeter på Expressens förstasida så slipper man diverse bröllops-låtsas-nyheter. Inte för att det är mer riktiga nyheter längre ner, när jag tänker efter. Men iaf.

Jag tänkte skriva om bilden ovan.

Är det inte två hysteriskt roliga bilder? Visserligen är Reinfeldt inringad, men jag vet inte om Wetterstrand ser så värst mycket bättre ut? För så där ser vi människor ut när vi sitter rätt upp och ner och lyssnar alternativt står rätt upp och ner och pratar. En ögonblicksbild på en människa in action blir sällan bra. Man ser lite lätt begåvningsbefriad ut.

Jag borde låta någon filma mig i 20 minuter på ett seminarium. Kan lova att jag gör elakare ansikten än så där.  Detta även om jag tycker att vartenda ord som sägs är alldeles fantastiskt klyftigt och smart.

Nu kan det så klart att Reinfeldt faktiskt satt och med ansiktet – medvetet eller omedvetet – raljerade över Wetterstrands tal. Men det kan inte två bilder visa.

Gissar att det finns filmat också när jag tänker efter.

Orkar inte kolla.

Kollar på en film där prinsessan Victoria ger tummen upp åt publiken istället.

One thought on “En bild säger mer

  1. Jenny skriver:

    En bild säger ju inte så mycket nej.
    Fast personligen gillar jag ju det här med monarki och bröllop 😉

Kommentera

