Konsten att tänka på annat

Om fyra timmar drygt börjar seminariet och från klockan 16 idag har jag en kandidat-examen. Eller, jag kan kräva ut en sådan iaf. Sen tar det väl lite tid innan man får pappret i handen så där.

Just nu ägnar jag mig åt att efter bästa förmåga tänka på annat. För så fort jag tänker på seminariet sköljer en stark obehagskänsla genom kroppen. Rysningar och kväljningar och svindelkänsla.

Rationella jag vet att uppsatsen är bra och att ventileringen går bra. Känslojag håller på att slita sönder mina nerver.

Borde jag läsa uppsatsen en sista gång? Eller vet jag redan exakt vad som står i den?

4 thoughts on “Konsten att tänka på annat

  1. Pernilla skriver:

    Du vet vad som står i den, garanterat.

  2. Barbafjant skriver:

    Instämmer med föregående talare. Tillägger ett lycka till, det kommer gå skitbra!

    • Veronika skriver:

      Vad som oroar mig mest är att jag ska ha råkat skicka fel version av uppsatsen. Läser jag igenom den som handledaren skickat ut så ser jag ju om det är rätt.

      • Barbafjant skriver:

        Du kanske kan kolla bara på sådana ställen som du vet att du har ändrat? Inte läsa igenom hela, alltså.

        Jag brukar ofta skriva in en massa arga obsceniteter när jag blir trött på att skriva. Mardrömmen är ju att missa att ta bort några sådana ord!

Kommentera

