Skämmes tamejfan Ellos!

Ibland blir jag trött. Att Ellos gör reklam för sina elloslån i katalogen kan jag stå ut med. Men igår fick jag ett kuvert. Rubriken i brevet:

Har du utrymme för 259 kr i månaden?

Jaa, det har jag väl? Svarar man ja på det kan man låna 8000 kr och betala av på fem år. Det blir, för er som inte orkar huvudräkna, 15 540 kr.

Jag känner att det är att börja i fel ända detta. En människa som behöver lån för glasögon eller renovera toan eller whatnot kommer hitta ett lån. Det är inte svårt. Men att på det här sättet försöka pracka på folk lån gör mig rent förbannad.

Mitt tips:

Spara 250 kr i månaden så har du på mindre än tre år fått ihop 8000 kr. Plus ränta.

Tillagt senare: Ett annat räkneexempel.

Varsågod, för bara 259 kr/månad får du låna 133 kr/månad!

One thought on “Skämmes tamejfan Ellos!

  1. Jenny skriver:

    Sant som det var sagt; den som spar han har 🙂

Kommentera

