Argh!

Kommer ni ihåg förra veckan när jag var rädd att stressa, men så lämnade Johan barnet på förskolan och jag slapp den värsta paniken? Idag gjorde vi likadant – fast tvärtom. Jag bad redan igår Johan att lämna och det gick han med på. Men så idag blev det stressigt och Johan hiiiinner inte. Än jag då? Johan cyklade iväg och jag gick med Kaspian till förskolan och kommer komma för sent. Näe, sent kommer jag inte komma. Men jag brukar se till att vara på skolan minst 30 minuter innan lektionsstart för att leta böcker, kopiera eller så om det behöver. Nu kommer jag komma ca 10 minuter innan lektionen börjar. Måtte allt finnas på plats!

6 thoughts on “Argh!

  1. Pernilla skriver:

    Jag brukar komma.. ganska prick när vi börjar. Kanske nån minut innan. Vad ambitiös du är! =)

  2. Jenny skriver:

    Det är inte lätt när det är svårt, så att säga. Ibland behöver klockan ticka lite långsammare.

  3. Sara H skriver:

    10 min ska räcka. Det är nämligen vad du får betalt för.

    • Veronika skriver:

      Är det så? Jag trodde faktiskt inte man fick för mer än själva lektionen. Ibland har ju ordinarie lärare inte någon ordning alls, och då kan det ju ta 10 minuter bara att få tag på läraren och få en instruktion.

      • Sara H skriver:

        10 min före och efter är standard, fast det räknas ju in i ersättningen. Dvs om du har 40 min lektion förväntas du arbeta också 10 min före och efter, totalt en timme.

Kommentera

