Måndagen som försvann

Ni som har mig på facebook vet ju att jag tillbringade så gott som hela måndagen på akuten. Kaspian började på söndagskvällen klaga på ont i foten och på måndagen vägrade han alls stödja på foten. 7.30 pratade jag med sjukvårdsrådgivningen som sa att jag skulle ringa till vårdcentralen. 8.00 ringde jag vårdcentralen som skulle ringa upp 9.10 men som ringde upp redan 8.45. De hänvisade till barnakuten.

9.30 var vi på barnakuten. 11.00 blev vi tilldelade ett eget rum. 12.30 fick vi tala med en läkare. Dennes personsökare blippade dock så han var tvungen att försvinna en stund. Han återkom och vi fick remiss till röntgen, men order att äta lunch innan vi rullstolade oss iväg dit. Pannkakor för 12 kr styck och sen följde vi kartan över halva sjukhuset. Röntgen gick hyfsat snabbt. Sex bilder ur olika vinklar togs. Vid 14.00 var vi tillbaka på barnakuten. Ytterligare någon timme senare fick vi åter träffa läkaren som berättade att det rörde sig om en stukning.

500 spänn (taxi + akutbesöksavgiften) för att konstatera en stukning.

Kommentera

