Vick

Jag har fått en del vick den här veckan eftersom ordinarie läraren är i Italien. Kul för honom! Tyvärr är det ganska tråkiga grejer att göra. Idag hade jag en lektion grammatik-övningar. Dvs jag fick iaf ha två genomgångar på tavlan. Det är det enda läraraktiga jag kommer göra denna vecka. Resten av lektionerna har och kommer att ägnas åt att läsa böcker eller arbeta självständigt. No need för lärare, bara need för närvarokontrollant och första schh-are. Det visste jag ju inte idag då jag inte fått några instruktioner i förväg, men imorgon har jag med mig saker att läsa. Då kanske jag slipper dö av tristess medan eleverna sitter lutade över sina böcker och papper.

Ps. Nu låter det som jag gnäller fast det inte är min mening. Det är härligt när kidsen är tysta och jobbar på. Skönt att få betalt för att sitta och läsa en bok. Fast då krävs att man har med sig en bok.

2 thoughts on “Vick

  1. Karin skriver:

    Får du tid att läsa bok?! När jag vickar är det alltid någon som ska iväg till annat rum, behöver hjälp, någon som ställer irrelevant fråga eller någon som behöver sällskap till biblioteket. Det måste vara för att du har innerstadskids.

Kommentera

