Fjällen-prylar

Ryggor stulna av Johans far. En Alaska och en Skarja. Jag har aldrig burit ramryggsäck så vi får se ur det går. Vi har ju min Lundhags-rygga om jag tycker det är för fruktansvärt. Vi har tid att känna efter.

Minns ni förresten när sovsäcken tog en tredjedel – om inte halva – väskutrymmet i anspråk? Visserligen är det en sommarsäck så blir det frostnätter i fjällen kommer vi kanske ångra oss. Och Kaspian kommer få en riktig sovsäck som tål lite minusgrader. Den kommer därför – trots att den är en junior-säck – vara dubbelt så stor som våra.

Det vi behöver köpa är ett tält. Och ett eller två par kängor. Mina är för små. Inga skavsår men blå tår. Johan har varit ute en gång med sin fars kängor. De är för stora och han fick bedrövliga skavsår. I pengar blir det typ 10 000 kr. Hahahahaha. Vi som tänkte att fjällsemester var billigt och bra.

4 thoughts on “Fjällen-prylar

  1. Sara skriver:

    10.000?? :-O Vad är det för skor?? Måste man ha så dyra skor? Kan ni inte låna tält av nån? Kul att planera och fixa inför semestern i alla fall, det är ju halva nöjet! 🙂

    • Veronika skriver:

      Kängor kostar drygt 2000 kr paret. Jag vet inte om någon har ett tält som jag tycker känns bra. Få som har bra tält. Jag har ett okej tält, men i fjällen vill jag ha bättre än okej.

  2. Jenny skriver:

    Semester i Sverige är tyvärr skitdyrt, oavsett vad man gör (ja förutom sitter hemma och går promenader i kvarteret!) Vi hade ju också planerat fjällen iår (egentligen förra året) men tältet är kaputt, jag har inget liggunderlag och inga kängor, så det flaxade iväg tusenlappar framför våra ögon också. Så det blir ingen semester. Kanske ett dopp i Mälaren, eller två, om vi har tur. 😛

    • Veronika skriver:

      Kängor hade vi inte räknat med. Och utöver tältet hade det ju då ”bara” varit tågbiljetten som kostat. Och tältet kan man använda fler gånger hoppas jag.

Kommentera

