Eh jo

Jag VET att jag fövandlats till Sveriges – ja kanske tom världens – tråkigaste bloggare. Men jag har bott i ett renoveringskaos och har tappat bort viktiga böcker och papper och – vad gäller bloggen – kameran. Det blir lite tråkigare då.

Inte för att mitt liv är tråkigt.

Kl 11 i lördags kom alla barn som jag skickat ut inbjudningskort till (så datumet och tiden var den jag trodde) och de var så nöjda. Efter skattjakten sa barnen att de också skulle ha skattjakt på sina födelsedagskalas. Och när barnen åt hembakta bullarna (sambons) sa de att de var goda ända till solen. Och en unge fick skrubbsår och en annan lekte med duplo och några plaskade med fiskdammen i badkaret (eh, ja vi hade alltså plastfiskar i badkaret och ett riktigt leksaksfiskespö – vi gör inte saker halvdant i den här familjen).

Och igår fick vi en massa städat. Johan var på förskolan på städdag. Själv tog jag tag i förrådet och plockade undan lite kläder i strl 40. Vet inte om jag någonsin blir så smal igen. Men blir jag det lär jag vilja köpa nya kläder. Fast okej då. Den rosa sammetsklänningen är kvar. Affektionsvärde ladidadi. Sen provade jag dessutom SAMTLIGA skor jag äger. Gjorde de minsta ont någonstans åkte de. Gör de ont vid snabb provning hemma kommer de göra ont om jag ska försöka använda dem i verkligheten också.

På kvällen åkte jag till v-dala och drack vin och åt hamburgare med Sofia. Vi pratade om fjällvandringar, transpersoner, konferenser i Tyskland och annat som tjejer pratar om när de träffas. Efter 2½ timme satt de tu småbarnsmarsorna och tittade i kors av trötthet och var tvungna att avbryta sig med jämna mellanrum för att dölja gäspningarna. Så då kallade vi det en natt och begav oss hemåt.

2 thoughts on “Eh jo

  1. Mimmi skriver:

    Fick ungarna upp fiskarna? Vi körde samma grej på senaste barnkalaset men S fick fiska åt samtliga barn, som mest blev blöta om fötterna. Tji fick vi för vår kreativitet.

Kommentera

